Ένα από τα ερωτήματα τα οποία καλείται συχνά να απαντήσει η ομάδα του ΠΗΡ είναι η αλλαγή παρόχου ρεύματος σε περίπτωση που ο καταναλωτής έχει χρέη στη ΔΕΗ ή σε κάποιον άλλο πάροχο. Απάντηση σε αυτό το ερώτημα έχει δώσει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας οπότε ας δούμε αναλυτικά τι ισχύει.
Αρχικά να πούμε πως η αλλαγή παρόχου για όσους έχουν οφειλές είναι εφικτή και δυνατή. Όμως η ΡΑΕ θέτει κάποιους περιορισμούς οι οποίοι έχουν να κάνουν με το ποσό της οφειλής το οποίο είτε θα πρέπει να αποπληρωθεί είτε να γίνει διακανονισμός. Αφού τακτοποιήσουν όσοι έχουν χρέος αυτό το ζήτημα μπορούν πλέον ελεύθερα να αλλάξουν πάροχο!
Βρες τον Πάροχο που Σε συμφέρει
Η ΡΑΕ, μετά από διαβουλεύσεις με τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, εισηγείται τα παρακάτω ανώτατα όρια ανεξόφλητης οφειλής για αλλαγή παρόχου:
- για τους οικιακούς πελάτες τα 150€
- για τους εμπορικούς πελάτες χαμηλής τάσης τα 200€
- για τους πελάτες μέσης τάσης τα 1000€
Σε περίπτωση που οι ληξιπρόθεσμες οφειλές υπερβαίνουν τα παραπάνω ποσά ο καταναλωτής δεν μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα αλλαγής προμηθευτή αλλά θα πρέπει είτε να γίνει διακανονισμός είτε αποπληρωμή τους. Σε περίπτωση που ο καταναλωτής δεν εξυπηρετεί τις οφειλές που έχουν μπει σε διακανονισμό ο παλαιός προμηθευτής έχει δικαίωμα να ζητήσει από τον ΔΕΔΔΗΕ τη διακοπή της ηλεκτροδότησης. Τέλος υπάρχει η πρόταση να δημιουργηθεί ένα σύστημα επισήμανσης, τύπου “Τειρεσίας” (για τις ανεξόφλητες χρεώσεις), μέσα από το οποίο οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας θα μπορέσουν να αξιολογήσουν την φερεγγυότητα των καταναλωτών.
Βλέπουμε λοιπόν πως η μετακίνηση καταναλωτών με χρέος στη ΔΕΗ ή άλλη εταιρεία είναι δυνατή και μπορεί να γίνει τηρώντας κάποιους βασικούς όρους. Στόχος των μέτρων αυτών είναι οι καταναλωτές να μην δημιουργούν υπέρογκα χρέη στους παρόχους ενέργειας ενώ ταυτόχρονα να τους δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουν τον προμηθευτή ρεύματος που θέλουν στην ελεύθερη αγορά ενέργειας ακόμα και αν έχουν κάποιες οφειλές.