
Καθημερινά όλο και περισσότερα νοικοκυριά και επιχειρήσεις αδυνατούν να πληρώσουν τις οφειλές που έχουν στο ηλεκτρικό ρεύμα με αποτέλεσμα να καταλήγουν τελικά με υπέρογκα χρέη προς τις εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας. Το φαινόμενο αυτό φαίνεται να έχει ανοδικές τάσεις και σύμφωνα με του προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας περίπου το 50% δεν πληρώνει εμπρόθεσμα τις οφειλές του με το χρονικό διάστημα να φτάνει πλέον τους 3 μήνες.
Οι απλήρωτες οφειλές στο ρεύμα έχουν οδηγήσει πολλούς καταναλωτές να αλλάζουν συνέχεια προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος για να αποφύγουν την πληρωμή αλλά και να έχουν ρεύμα. Το φαινόμενο αυτό έχει ονομαστεί “ενεργειακός τουρισμός” και έχει δημιουργήσει μεγάλα χρέη των καταναλωτών προς τις εταιρείες κάτι το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα οι εταιρείες να έχουν με τη σειρά τους χρέη προς τους διαχειριστές του συστήματος. Έντονος είναι ο πρόβληματισμός στους καταναλωτές στο τί θα προκύψει όταν επιζητούν αλλαγή εταιρείας ρεύματος με χρέος.
Όπως είναι λογικό οι εταιρείες ρεύματος θέλουν να εισπράξουν τις οφειλές έστω και ληξιπρόθεσμα έχουν δημιουργήσει μια σειρά από ειδικά πακέτα και προγράμματα τα οποία εξυπηρετούν τους καταναλωτές ώστε να κάνουν διακανονισμό της οφειλής τους. Μέσα από τα προγράμματα αυτά οι οφειλέτες θα μπορέσουν, όσοι χρωστάνε χρήματα στις εταιρείες ρεύματος ή αδυνατούν να πληρώσουν εμπρόθεσμα το λογαριασμό τους, να διευθετήσουν τις οφειλές των απλήρωτων λογαριασμών τους.
Μάθε από τους ειδικούς του ρεύματος ποιος πάροχος σε συμφέρει...
Βρες τον Φθηνότερο Πάροχο εδώ!
Ηλεκτρικό ρεύμα – Διακανονισμός
Ο διακανονισμός είναι η πιο συνηθισμένοι μέθοδος για να τακτοποιήσουν οι καταναλωτές τις οφειλές τους προς τις εταιρείες ρεύματος. Διακανονισμό στο λογαριασμό ρεύματος μπορείτε να κάνετε σε δύο περιπτώσεις:
- όταν έχετε ληξιπρόθεσμες οφειλές
- όταν βλέπετε πως αδυνατείτε να πληρώσετε τον τρεχούμενο λογαριασμό ρεύματος
Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε είναι απλή. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να απευθυνθείτε στον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας από τον οποίο παίρνετε ρεύμα και να τον ενημερώσετε για το πρόβλημα που αντιμετωπίζεται με την έγκαιρη πληρωμή της οφειλής σας στο ρεύμα. Συνήθως θα σας καλέσει πίσω κάποιος υπεύθυνος ο οποίος θα σας προτείνει διάφορους τρόπους διακανονισμού ώστε να εξοφλήσετε το χρέος σας.
Παρακάτω θα βρείτε κάποιους από τους πιο συνηθισμένους τρόπους πληρωμής λογαριασμού ρεύματος που προτείνουν οι εταιρείες για να εξοφλήσετε τις οφειλές σας προς αυτές:
Ρύθμιση ανάλογα με το ύψος και το προφίλ της οφειλής
Πλέον οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες με ληξιπρόθεσμες οφειλές να προχωρήσουν σε διακανονισμό της οφειλής τους ανάλογα με τις ανάγκες που έχουν. Έτσι χρησιμοποιώντας το καταναλωτικό προφίλ οι εταιρείες προχωρούν σε ρύθμιση των δόσεων. Οι πελάτες το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να δηλώσουν στη σελίδα του παρόχου ή την εφαρμογή πως δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στην πληρωμή της οφειλής τους και θέλουν να προχωρήσουν σε διακανονισμό τους χρέους. Οι υπεύθυνοι της εταιρείας επικοινωνούν μαζί τους και τους προτείνουν εναλλακτικές λύσεις προτείνοντάς τους τμηματική αποπληρωμή του ποσού. Αν η οφειλή είναι ληξιπρόθεσμη τότε οι καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν και ένα ποσό ως προκαταβολή.
Διακανονισμός με προκαταβολή μέρους της οφειλής
Ένας από τους πιο συνηθισμένους τρόπους είναι ο διακανονισμός όπου ο οφειλέτης πληρώνει μέρος της οφειλής και το υπόλοιπο ποσό το αποπληρώνει σε δόσεις. Ανάλογα με το ύψος της οφειλής καθορίζεται το ποσό της προκαταβολής όπως 10% ή 20% ή 30% του ποσού ενώ το υπόλοιπο πληρώνετε σε δόσεις οι οποίες μπορεί να φτάσουν και τις 24 αν η οφειλή είναι μεγάλη.
Άτοκες δόσεις με τη χρήση πιστωτικής κάρτας
Δεν είναι λίγοι οι πάροχοι, που σε συνεργασία με τις τράπεζες, διευκολύνουν όσους έχουν οφειλές για το λογαριασμό ρεύματος δίνοντάς τους τη δυνατότητα να το εξοφλήσουν με πιστωτική κάρτα. Οι πελάτες μπορούν να αξιοποιήσουν τη διευκόλυνση αυτή και να καταβάλουν τις οφειλές τους με μεγαλύτερη άνεση. Βέβαια για να μπορέσουν να επωφεληθούν από αυτό τον διακανονισμό θα πρέπει η τράπεζά τους να συνεργάζεται με τον προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας που έχουν επιλέξει.
Μεγαλύτερη προθεσμία εξόφλησης για ευάλωτα νοικοκυριά
Οι πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος είναι υποχρεωμένοι να προχωρήσουν σε διακανονισμό για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που έχουν τα ευάλωτα νοικοκυριά. Είναι τα νοικοκυριά που έχουν χαμηλό εισόδημα, είναι πολύτεκνοι ή υπάρχουν άτομα με ειδικές ανάγκες στο σπίτι τους. Για τα νοικοκυριά αυτά η προθεσμία εξόφλησης των λογαριασμών δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 40 μέρες ενώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές τους μπορούν να γίνουν τμηματικά και άτοκα σε μηνιαίες δόσεις οι οποίες δεν μπορούν να υπερβούν το 50% της μηνιαίας δαπάνης για την ηλεκτρική ενέργεια του καταναλωτής όμως ο καταναλωτής είναι υποχρεωμένος να εξοφλεί εμπρόθεσμα τις οφειλές του.