Αρκετά νοικοκυριά εκτός αποζημίωσης από τον ΔΕΔΔΗΕ

Κακοκαιρία Ελπίς: Χιλιάδες νοικοκυριά δεν δικαιούνται αποζημίωση για τις διακοπές ρεύματος. Διαδικασία και ψιλά γράμματα.

Σε διαδικασία εκκαθάρισης των ζημιών που υπέστησαν 230.000 νοικοκυριά βρίσκεται ο ΔΕΔΔΗΕ, για τις ώρες που έμειναν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα εξαιτίας της κακοκαιρίας Ελπίς, που σάρωσε την χώρα τον Ιανουάριο.

Σε δυο κατηγορίες χωρίζονται οι αποζημιώσεις που θα δοθούν στους πληγέντες.

Η πρώτη αφορά όσους ταλαιπωρήθηκαν από τις συνεχείς διακοπές ηλεκτροδότησης με τις εξής 2 υποκατηγορίες. Τις διακοπές ρεύματος άνω των 24 ωρών και όσους ηλεκτροδοτήθηκαν μετά το μεσημέρι της 25ης Ιανουαρίου.

Η δεύτερη κατηγορία αποζημιώσεων, θα αφορά την αποζημίωση των ηλεκτρικών συσκευών που καταστράφηκαν από τις μεταβολές ηλεκτρικής τάσεως. Το ποσό αποζημίωσης των 600 ευρώ των ηλεκτρικών συσκευών, θα το επιδοτήσει ο ΔΕΔΔΗΕ.

Δεν θα μπορούσαν να λείπουν και εδώ όμως, οι παγίδες που πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές.

Ποιοι δεν αποζημιώνονται;

Εκτός αποζημίωσης θα παραμείνουν όσα νοικοκυριά έμειναν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για λιγότερο από 24 ώρες. Συνεπώς αν κάποιο σπίτι δεν έχει ρεύμα και θέρμανση για 20 ώρες δεν θα λάβει χρήματα.

Για την διεκδίκηση αποζημίωσης σε βλάβη που υπέστησαν ηλεκτρικές συσκευές, οι καταναλωτές θα πρέπει να υποβάλουν σχετικό αίτημα στην ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ, επιλέγοντας Κατηγορία «Αίτημα Επικοινωνίας» και Υποκατηγορία «Αποζημιώσεις». Το ποσό έγκρισης αποζημίωσης μπορεί να φτάσει τα 600 ευρώ και η αίτηση πραγματοποιείται μέσω της ιστοσελίδας του Διαχειριστή Δικτύου.

Η διαδικασία διεκδίκησης αποζημίωσης για βλάβες ηλεκτρικών συσκευών:

Εντός 10 εργάσιμων ημερών από το συμβάν, μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά το αίτημά τους, οι καταναλωτές που επλήγησαν με καταστροφή των ηλεκτρικών τους συσκευών στο τοπικό γραφείο του Διαχειριστή από το οποίο εξυπηρετείται το ακίνητό τους.

Κατόπιν σχετικής διενέργειας ελέγχου, εφόσον διαπιστωθεί ευθύνη των υπαλλήλων ή των υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ από αντίστοιχες παραλείψεις ή προβλήματα δικτύου ηλεκτροδότησης που δεν αντιμετώπισε ο ΔΕΔΔΗΕ, οι καταναλωτές θα αποζημιώνονται με χρηματικό ποσό ανάλογο της βαρύτητος της ζημιάς που υπέστησαν.

Αντιστοίχως, εάν η βλάβη των συσκευών οφείλεται σε τυχαία βλάβη του αγωγού δικτύου λόγω χαμηλής τάσης θα χορηγείται, χρηματικό ποσό έως 600 ευρώ αναλόγως της ζημιάς και ανεξαρτήτως τύπου παροχής.

Αίτηση και καταβολή αποζημίωσης

Οι αιτήσεις για την αντικατάσταση των ηλεκτρικών συσκευών που υπέστησαν βλάβη υποβάλλονται από την εφαρμογή της ΔΕΔΔΗΕ https://apps.deddie.gr/ccrWebapp/newccticket.html

Για την καταβολή της αποζημίωσης ο καταναλωτής οφείλει:

  • να υποβάλει εντός 10 εργάσιμων ημερών από το συμβάν την σχετική αίτηση αποζημίωσης.
  • να μπορεί να διαθέσει στον ΔΕΔΔΗΕ για 2 ημέρες τις συσκευές ή τον εξοπλισμό που έχει υποστεί βλάβη, για έλεγχο πριν από την επισκευή τους, σε περίπτωση που του ζητηθεί.
  • να θέσει στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ τα παραστατικά του ηλεκτρολογικού συνεργείου τεκμηρίωσης της βλάβης, τα παραστατικά του κόστους επισκευής ή αντικατάστασης των συσκευών με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών με τα υπάρχοντα.
  • να υπογράψει Υπεύθυνη Δήλωση αποδοχής της αποζημίωσης ή του χρηματικού ποσού που του χορηγείται.
  • να γνωστοποιήσει στοιχεία του τραπεζικού του λογαριασμού για κατάθεση του χρηματικού ποσού της αποζημίωσής του.

Τέλος ο ΔΕΔΔΗΕ σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωσή του δήλωσε την απαλλαγή από το τέλος χρήσης δικτύου τους πολίτες που έμειναν χωρίς ρεύμα για πάνω από ένα 24ωρο κατά την διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα», ενώ το σχετικό μέτρο θα ισχύσει για 4 μήνες.

Βρες τον Πάροχο που σε Συμφέρει

Ένα βήμα πριν αποκτήσεις μικρότερο λογαριασμό στο ρεύμα & φυσικό αέριο!!