Καταμέτρηση ρεύματος

Ένας από τους πιο μεγάλους πονοκεφάλους που έχουν σήμερα πολλοί καταναλωτές είναι η καταμέτρηση ρεύματος. Τις περισσότερες φορές ο καταμετρητής του ΔΕΔΔΗΕ περνάει από το σπίτι ή τον χώρο μας πρωινές ώρες, τότε που οι περισσότεροι ένοικοι λείπουν στις δουλειές τους. Έτσι μιας και τα ρολόγια βρίσκονται συνήθως σε κάποιον εσωτερικό χώρο η καταμέτρηση ηλεκτρικής ενέργειας δεν είναι δυνατή με αποτέλεσμα να πληρώνουμε μόνιμα έναντι λογαριασμό ο οποίος συχνά δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική κατανάλωση που υπάρχει.

Η λήψη της ένδειξης του μετρητή γίνεται κάθε 4 μήνες, τετράμηνο, από υπαλλήλους ή εργολάβους του ΔΕΔΔΗΕ οι οποίοι στη συνέχεια προχωρούν σε καταχώριση της ένδειξης έτσι ώστε ο προμηθευτής μας να μπορέσει να εκδώσει τον εκκαθαριστικό λογαριασμό και να χρεώσει την πραγματική κατανάλωση που υπάρχει. Με τον τρόπο αυτό αν πληρώνουμε τον λογαριασμό ρεύματος κάθε 2 μήνες ο ένας θα είναι εκκαθαριστικός και ο επόμενος θα είναι έναντι. Τι γίνεται όμως αν δεν υπάρχει κάποιος να ανοίξει στον καταμετρητή ώστε να μπορέσει να δει την ένδειξη;

Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα έχουν δώσει πολλές εταιρείες παροχής ρεύματος οι οποίες εφαρμόζουν ένα σύστημα το οποίο ονομάζεται “self metering” δηλαδή αυτό-καταμέτρηση. Πρακτικά ο καταναλωτής προχωράει μόνος του στην καταχώρηση των ενδείξεων του μετρητή ρεύματος, σε συγκεκριμένες ημερομηνίες. Η ηλεκτρονική καταχώρηση ένδειξης μετρητή είναι μια ιδιαίτερα εύκολη διαδικασία αφού εισάγεται την ένδειξη και το σύστημα υπολογίζει ακριβώς τις κιλοβατώρες που καταναλώθηκαν. Με τον τρόπο αυτό σε κάθε λογαριασμό σας πληρώνετε ακριβώς όσο ρεύμα καταναλώσατε.

Για την online καταχώρηση είναι απαραίτητο να γνωρίζεται τον αριθμό της παροχής σας καθώς και τις ενδείξεις καταμέτρησης. Ακόμα φυσικά θα πρέπει να ξέρετε πιο είναι το δικό σας ρολόι καταμέτρησης ώστε να μην καταχωρήσετε καταλάθως κάποια άλλη ένδειξη. Συνήθως πάνω στο ρολόι είναι γραμμένος ο αριθμός παροχής ο οποίος πρέπει να είναι ίδιος με αυτόν του λογαριασμού σας. Στους περισσότερους προμηθευτές ο καταναλωτής διαθέτει μια δική του σελίδα στην οποία εισέρχεται χρησιμοποιώντας κωδικούς. Σε αυτή τη σελίδα υπάρχει η δυνατότητα να δείτε τους λογαριασμούς σας, πχ αν είναι πληρωμένοι όλοι ή υπάρχει κάποιος ληξιπρόθεσμος, όπως και να καταχωρήσετε την ένδειξη καταμέτρησης. Τέλος οι περισσότερες εταιρείες διαθέτουν ένα αυτοματοποιημένο σύστημα υπενθύμισης της καταχώρησης ένδειξης του μετρητή σας.

Η καταμέτρηση ρεύματος σε βοηθάει στην αποφυγή "φουσκωμένου λογαριασμού"!

Βρες την πιο συμφέρουσα λύση για φθηνό ρεύμα!

ΔΕΗ καταμέτρηση

Μιας και για τους περισσότερους καταναλωτές η έννοια του λογαριασμού ρεύματος είναι συνυφασμένη με τη ΔΕΗ είναι πολύ λογικό πολλοί να πιστεύουν πως η καταμέτρηση γίνεται από αυτή ενώ και έτσι στις αναζητήσεις στο Internet να ψάχνουν για ΔΕΗ καταμέτρηση αντί για ΔΕΔΔΗΕ καταμέτρηση. Φυσικά το ίδιο λάθος μπορεί να προκύψει και με οποιονδήποτε άλλον πάροχο ρεύματος.

Κάποιες βασικές πληροφορίες για την καταμέτρηση ηλεκτρικού ρεύματος αλλά και συμβουλές που μπορούμε να δώσουμε είναι πως οι καταμετρητές της ΔΕΔΔΗΕ καταγράφουν απλώς την ένδειξη που υπάρχει στο μετρητή ενώ ο υπολογισμός της κατανάλωσης του τετραμήνου γίνεται αυτόματα από το σύστημα. Αν έχετε αμφιβολίες για την ορθότητα της ένδειξης θέλετε να ελέγξετε μόνος σας την καταμέτρηση ηλεκτρικού ρεύματος αυτό μπορείτε να το κάνετε διαβάζοντας μόνος σας την ένδειξη του μετρητή και συγκρίνοντάς την με αυτή που έχει δοθεί στον προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας από τον ΔΕΔΔΗΕ. Οι ημερομηνίες λήψης γνωστοποιούνται στον προμηθευτή από τον ΔΕΔΔΗΕ. Αν δεν θέλετε να περιμένετε την επόμενη καταμέτρηση ρεύματος πλέον δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να καταχωρήσουν μόνοι τους την ένδειξη που υπάρχει στο εργαλείο καταμέτρησης και έτσι να πληρώνουν την πραγματική κατανάλωση ρεύματος.

Φυσικά δεν λείπουν και οι περιπτώσεις λάθους όπου έχει γίνει μεγαλύτερη χρέωση στον πελάτη. Παρά το ότι το σύστημα έχει δικλείδες ασφαλείας και τα περιθώρια λάθους είναι πολύ μικρά εντούτοις συμβαίνουν. Έτσι σε περίπτωση που έχετε εντοπίσει κάποιο λάθος στην καταμέτρηση τότε μπορείτε να προχωρήσετε σε διαμαρτυρία για υψηλή χρέωση και η περίπτωση θα αντιμετωπιστεί αμέσως σε περίπτωση που διαπιστωθεί λάθος. Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να αποστείλετε φωτογραφία του μετρητή σας με τη σωστή ένδειξη. Όμως και το λάθος να μην εντοπιστεί, στην αμέσως επόμενη καταμέτρηση που η ένδειξη θα ληφθεί σωστά θα γίνει αυτόματη διόρθωση από το σύστημα.

Μια ιδιαίτερα χρήσιμη πληροφορία είναι του πως λειτουργεί ο ΔΕΔΔΗΕ σε περίπτωση που δεν γίνει λήψη της μέτρησης την προγραμματισμένη ημερομηνία για διάφορους λόγους. Τότε ο καταμετρητής επικολλά στο ακίνητο ένα ενημερωτικό έντυπο και εκεί αναγράφεται ο αριθμός στον οποίο μπορεί να καλέσει ο ίδιος ώστε να δώσει τηλεφωνικά την ένδειξη του μετρητή του, μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Σε περίπτωση που δεν γίνει αυτό τότε το μηχανογραφικό σύστημα προβαίνει αυτόματα σε εκτίμηση της κατανάλωσης.

Η καταμέτρηση ηλεκτρικής ενέργειας πραγματοποιείται από υπαλλήλους ή εργολάβους του ΔΕΔΔΗΕ και όχι από τους παρόχους ρεύματος!

Γιατί Πανελλήνιο Ηλεκτρικό Ρεύμα

Βρες τον Πάροχο που σε Συμφέρει

Απόκτησε μικρότερο λογαριασμό σε ρεύμα & φυσικό αέριο!